15 frågor till Sven Melander

1982 fick Sven Melander svara på 15 frågor i tidningen "Röster i Radio TV. Melander var vid den här tiden verksam som journalist på Aftonbladet, men var även högaktuell i TV-programmet "Nöjesmaskinen" och humorserien "Häpnadsväktarna".

Är det något du skulle vilja ändra på i radio och TV?
- Ge EKO-redaktionen ordentliga resurser så att de kan fortsätta med sina utmärkta "Nyhetsmorgnar" i P1.

Vad skulle du göra om du var osynlig?
- Försöka samla alla som tidigare besvarat denna fråga i denna spalt och få lite tips.

Tror du på ett liv efter detta? I så fall hurdant?
- Nej.

Ditt tidigaste minne?
- Den oerhörda glädje och stolthet jag kände när jag för första gången blev medveten om att jag är skåning.

När blev du senast rädd?
- När jag byggde garage i somras och fick en takstol i huvudet.

Var vill du helst bo?
- Där jag bor nu, Saltsjö-Boo. Eller Köpenhamn.

Vad ångrar du mest i ditt liv?
- Alla gånger jag snackat när jag borde ha hållit käften och alla gånger jag hållit käften när jag borde ha snackat.

Sven Melander i en senare paradroll. Trollet Rulle.

Säg något som irriterar dig mer än allt annat?
- Människor som vägrar att inse sin begränsning.

Vilka tre människor, utöver dina närmaste, skulle du vilja omge dig med om du lämnades på en öde ö i ett år?
- Hans Alfredson, Paul McCartney och krögaren Åke Håkansson.

Finns det något du gärna skulle vilja kunna?
- Segla.

Vilka mänskliga egenskaper sätter du mest värde på?
- Humor och lojalitet.

Har du några laster du vill göra dig av med?
- Nej.

Det vackraste svenska ord du vet?
- Malmö FF

Och det värsta?
- Bebis.

Din senast lästa bok?
- "Samhällsbärarna" av Leif G W Persson.

Läs också:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ulf Elfving och bapelsinen

"Sound of Music", Folkan 1982-83

Verklighetens vägförvaltning i Skultorp